Πως επηρεάζουν αρνητικά τα "έξυπνα" κινητά τον ύπνο μας!

Κοινοποιήση:

Ανοιχτές οθόνες κινητών ή υπολογιστών = χειρότερη ποιότητα ύπνου!


Τον τελευταίο καιρό, η μία έρευνα μετά την άλλη αποδεικνύει πως οι οθόνες των "έξυπνων" κινητών τηλεφώνων μας, των tablets αλλά και των υπολογιστών μας, γενικότερα οτιδήποτε βγάζει μπλε φως μας διαταράσσει τον ύπνο.

Άλλη μια επιστημονική έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η συχνή έκθεση των χρηστών στην οθόνη των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων σχετίζεται με χειρότερη ποιότητα και με μικρότερη διάρκεια ύπνου.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Μάθιου Κρίστενσεν του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν στοιχεία για 653 ενηλίκους.

Οι συμμετέχοντες εγκατέστησαν στο smartphone τους μια εφαρμογή που κατέγραψε πόση ώρα χρησιμοποιούσαν την οθόνη της συσκευής τους για διάστημα ενός μηνός. Παράλληλα, κατέγραφαν τη διάρκεια και την ποιότητα του ύπνου τους.

Διαπιστώθηκε ότι κατά μέσο όρο ένας χρήστης είχε την οθόνη του ανοιχτή επί 38,4 ώρες μέσα στο μήνα και η οθόνη ενεργοποιείτο για 3,7 λεπτά κάθε ώρα. Όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα έμενε ενεργοποιημένη η οθόνη, τόσο χειρότερος και μικρότερης διάρκειας ήταν ο ύπνος, ιδίως αν ο χρήστης χρησιμοποιούσε το κινητό του στο κρεβάτι πριν κοιμηθεί.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν συσχετίσει τον ανεπαρκή και κακό ύπνο με πληθώρα παθήσεων (διαβήτη, κατάθλιψη κ.α.), με παχυσαρκία κ.α.

Πριν από 1 χρόνο άλλη έρευνα από το Evelina Children’s Hospital στο Λονδίνο, κατέληξε επίσης στο οτι τα "έξυπνα" κινητά τηλέφωνα, οι ταμπλέτες αλλά και οι συσκευές ηλεκτρονικού διαβάσματος, θα έπρεπε να είχαν ρύθμιση ύπνου, καθώς το μπλε φως που βγάζουν διαταράσσει τον ύπνο.

Πιο συγκεκριμένα, το σώμα μας όταν αρχίζει και σκοτεινιάζει, αρχίζει να παράγει την μελατονίνη, μία ορμόνη που είναι υπεύθυνη και ρυθμίζει τον ύπνο. Το φως των παραπάνω σύγχρονων συσκευών καθυστερεί το βιολογικό μας ρολόι και μας κάνει να ξυπνάμε αργότερα μέσα στη νύχτα.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Frontiers in Public Health.

Μελέτες έχουν δείξει ότι κοιμόμαστε 1 με 2 ώρες λιγότερο τη νύχτα σε σχέση με τις ώρες ύπνου πριν από 60 χρόνια. Μάλιστα το "Συμβούλιο Ύπνου"(Sleep Council) υπολογίζει οτι ο μέσος όρος ύπνου σήμερα βρίσκεται μόλις στις 6 ώρες και 35 λεπτά.

Οι επιστήμονες έχουν εντοπίσει μια σχέση μεταξύ του «μπλε φωτός» που εκπέμπεται από τα κινητά τηλέφωνα και τους υπολογιστές και τις συνήθειες του ύπνου μας. Το φως μπορεί να μας αποτρέψει από την υπνηλία, αλλά το μπλε φως καταστέλλει την παραγωγή της ορμόνης του ύπνου, της μελατονίνης.

Το 40% των ανθρώπων που ρωτήθηκαν από την The Fine Bedding Company, παραδέχθηκε ότι η ηλεκτρονική συσκευή τους ήταν η τελευταία που έκλειναν πριν πάνε για ύπνο.

Τα οφέλη του ύπνου

  • Ο ύπνος μας κάνει πιο δημιουργικούς. Αυξάνεται η ικανότητά μας να βρίσκουμε λύσεις σε σύνθετα προβλήματα.
  • Είμαστε πιο ευτυχισμένοι. Τα συναισθήματά μας ισορροπούν πιο εύκολα, ενώ μπορούμε και διαχειριζόμαστε επίσης το άγχος μας με καλύτερους τρόπους.
  • Διατηρούμε ένα υγιές βάρος. Όταν κοιμόμαστε 5 ώρες ή και λιγότερο σε μία νύχτα, σημαίνει οτι έχουμε 50% περισσότερες πιθανότητες να γίνουμε παχύσαρκοι, καθώς η απώλεια ύπνου αυξάνει τις ορμόνες της "πείνας" μας και μας κάνει να θέλουμε περισσότερη ζάχαρη και υδατάνθρακες στη διάρκεια της ημέρας.
  • Τα αυξημένα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα είναι ένας γρήγορος τρόπος για να πάθουμε διαβήτη τύπου 2.
  • Η έλλειψη ύπνου καταστέλλει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και μας κάνει πιο επιρρεπείς σε ασθένειες.
  • Ο φτωχός ύπνος συνδέεται επίσης με υψηλή αρτηριακή πίεση και άγχος.

Μαρίνα Μόσχα


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Πως να κάνετε τον πιο ξεκούραστο ύπνο (video)

Πως να κάνετε τον πιο ξεκούραστο ύπνο (video)

Ο Ρίτσαρντ Γουάισμαν, καθηγητής στο Πανε...

Περισσότερα

Ύπνος και ποιοτική  σεξουαλική λειτουργία

Ύπνος και ποιοτική σεξουαλική λειτουργία

Γνωρίζετε ότι ο άνδρας που κοιμάται καλά...

Περισσότερα

O καλός νυχτερινός ύπνος βελτιώνει τη μνήμη μας

O καλός νυχτερινός ύπνος βελτιώνει τη μνήμη μας

Έχει αποδειχθεί μέσα από έρευνες οτι η π...

Περισσότερα